Trip JEJU ISLAND 2018 : Departure & Arrival

17.11.2018
Sabtu..

Sambung dari Trip JEJU ISLAND 2018 : Mukadimah

DAY 1 
Sebenarnya...kitorang dah gerak dari Taiping jam 10 malam (16hb) lagi untuk ke Putrajaya Sentral. Sampai sana dalam 3.15 pagi. Simpan kereta kat Park & Ride Putrajaya Sentral untuk 6 hari. Panggil GRAB untuk bawak kitorang ke KLIA2 sebab ERL mula beroperasi jam 5 pagi nanti.

Sampai KLIA2...terus kami pergi dulu ke ofis Samurai Wifi untuk amek router wifi yg akan kami gunakan sepanjang 6 hari berada di Jeju nanti. Mudah ada router ni sebab boleh kongsi sehingga 10 devices. Sewa sehari adalah RM20/unlimited. Tu yg best tu. Dan line dorang ok, stabil sebab dorang akan sewa line dari syarikat telco yg paling bagus kat sana (ikut pengalaman ketika ke Jepun awal tahun ritu).

Dah dapat router...kitorang terus ke departure hall untuk urusan seterusnya. Alhamdulillah...urusan check-in berjalan dengan lancar.

Malas nak masuk awal sangat...teman abang pekena kopi kat Toast Box. Letih memandu tadi, kan. Kitorang takde selera nak makan awal2 pagi gini.
Dah masuk ruangan menunggu di balai pelepasan...kami cas dulu henpon, rehat2, lelap mata dulu.

Wrapping sendiri aje...jimat. Asalkan wrapping, heheh..


Hampir jam 7 pagi...kami dibenarkan masuk untuk boarding.


Duduk jap. Gate tak bukak lagi..

Dah duduk dalam pesawat. Mmg tak beli seat. Terima jer seat yg AA dah susun tu..
Menu wajib bila naik AA...
Alhamdulillah, seawal jam 3 petang...pesawat kitorang naik dah jejak ke bumi Jeju. Dah on wifi yg disewa di Samurai Wifi tadi.....dapat mesej wassap dari Mr.Lyndon yg bakal menjadi tour guide kami sepanjang 5hari di sini.

Claim bagasi dulu..

Pemanduan kat sini di sebelah kiri...jadi Angah kena duduk sebelah kanan..

Disebabkan sampai pun dah petang...check-in hotel, kemudian diberi masa untuk berehat terlebih dahulu...maka hari tu takde aktiviti lawatan.
Cuma jam 5 petang waktu sana...kitorang diminta turun untuk mendengar sedikit informasi dan kemudian dibawa keluar dinner.
Selpi depan cermin besar sementara menunggu lif. Lif pulak depan pintu bilik aje, heheh..
Waktu malam di sini mmg awal. Musim autumn dah menghampiri musim winter. Daun2 pun dah abes luruh dah, sob..sob..sob..
Malam ini adalah pengalaman pertama kami berhadapan dengan hidangan dan menu2 orang Korea, huhu.







Keseluruhan menu malam itu...ada yg boleh diterima tekak dan ada yg tak berapa nak boleh terutama kimchi kobis tu, huhu. Tapi Alhamdulillah, boleh kenyang laa dengan adanya nasik, tauge kasar yg dicelur, ikan bilis goreng..
Sape yg rasa nak makan kicap tu...bawak2 laa sebotol yg botol plastik tu dari Malaysia ye. Jangan lah nak susah2kan tour guide. Kesian dorang.

Abes makan...kami dibawa pulang ke hotel. Tapi kitorang menapak pulak ke sebuah pasaraya berhampiran untuk beli buah epal dan air susu pisang aje. Sedap susu pisang ni...

Bersambung..

Comments

Popular posts from this blog

Trip JEJU ISLAND : Balik dah

Trip SURABAYA, BATU, MALANG 2019 : Tugu Pahlawan & Museum 10 Nopember

Outing ke PENANG STREET ART