Trip SURABAYA, BATU, MALANG 2019 : Tugu Pahlawan & Museum 10 Nopember

ISNIN

sambung dari Trip SURABAYA, BATU, MALANG 2019 : Goa Pinus & petik apel

----------------------------------------------------------------

Semalam selepas dari petik apel...kami singgah makan dahulu sebelum perjalanan yg panjang ke Surabaya semula. Kami akan bermalam di sana sebelum flight pulang pada waktu tengahari esok.

Makan kenyang2 dulu sebelum tertidur keletihan sepanjang perjalanan jauh ke Surabaya.

DAY 4
Alhamdulillah, lena tidur hari tu. Evora Hotel ni pun yg paling best antara 3 hotel yg kami menginap untuk trip ni.
Ikutkan kitorang nak pi Masjid Ampel pagi ni. Tapi disebabkan masa terhad...Bachtiar cuma bawa kami meronda2 di sekitar bandar Surabaya dan singgah di kedai untuk membeli kerepek2 tempatan dan makanan2 ringan untuk dibawa pulang ke tanahair sebagai souvenir.
Sebelum tu...kami dibawa ke Tugu Pahlawan dan masuk ke Museum 10 Nopember. Ia adalah satu sejarah utama Surabaya yg telah terjadi pada 10 November 1945.

Dari situ...Bachtiar pun menghantar kami ke Juanda airport untuk check-in dan meninggalkan bandar itu untuk pulang ke Malaysia.

Alhamdulillah selamat sampai ke KLIA masih siang dan kami terus balik ke Taiping. Lepas2 ni tak tau laa bila pulak ke sini lagi. Rasa mcm tak laa dah kot. Kita ke tempat lain pulak. Tapi rezeki ni tak siapa tahu, kan?

Itu tour guide / supir yg menyantuni kami sepanjang 4 hari berada di bumi Surabaya, Batu & Malang.
Boleh hubungi BACHTIAR sekiranya berminat menggunakan perkhidmatan mereka
di talian / wassap +62 852-3164-6669 .

Tamat.

Popular posts from this blog