Trip JEJU ISLAND 2018 : Yongyeon Bridge

21.11.2018
RABU

sambung dari Trip JEJU ISLAND 2018 : Yongduam Rock / Dragon Head Rock

Yongyeon Bridge ini adalah itenarary kami yg terakhir bersama JMT. Lepas ni kami kena buat aktiviti sendiri. Dengan duit Won yg terbatas...kitorang kena cari aktiviti yg sesuai dengan bajet.



Di bawah jambatan ini adalah pengakhiran air yg mengalir dari Gunung Hallasan ke lautan. Airnya yg sangat jernih membiru ini adalah sumber utama air bersih di Jeju. Kat sini takde empangan katanya.




Ajumma dan Ajushi bersiar2 di waktu pagi bersama 2 ekor anjing comel.

Di sini lah pengakhiran itenarary kami bersama tour guide..Mr. Lyndon. Kami minta beliau hantar kami ke E Mart iaitu sebuah pasaraya besar berdekatan dengan Yongyeon Bridge ini.

Kami berpisah di pasaraya E Mart. Terima kasih kerana melayani kami. Seorang yg humble....Mr. Lyndon ni adalah seorang owner sebuah hotel di Jeju City yg merupakan rakan kongsi dengan owner JMT di sana.
Bagus dia ni. Seorang warga Korea dan banyak memberi info detail tentang satu2 tempat yg kami lawati atau perkara yg menjadi ikon, sejarah dan menjawab pertanyaan spontan kami.

Ini lah Mr. Lyndon yg sudi menyantuni kami sepanjang 5 hari di Jeju.

Hotel Four Seasons di Jeju City, milik Mr. Lyndon..

Untuk sehari berbaki di sini, masih menginap di hotel yg sama...kami akan urus semuanya sendiri, atur program sendiri. Terasa skill backpackers semasa di Jepun dan NZ akan diasah semula.

Bersambung..

Comments

Popular posts from this blog

Trip JEJU ISLAND : Balik dah

Trip SURABAYA, BATU, MALANG 2019 : Tugu Pahlawan & Museum 10 Nopember

Outing ke PENANG STREET ART