Trip ke JEPUN 2018 - Day 4 : Kyoto Animation Studio


16.01.2018, SELASA
Day 4
Sambung dari Trip ke JEPUN 2018 - Day 3 : Arashiyama

Inari St - Kohata St (JR Nara Line)
Kohata St - Kyoto St (JR Nara Line)

Sebelum check out...kami semestinya kena bersarapan pagi terlebih dahulu. Hari ni perjalanan kami akan ke Takayama dengan beg2 berat ni. Ruang dapur pun kami dah bersihkan. Sampah2 semua dah diletakkan dan diikat dalam plastik sampah jenis berbau wangi tu. Beli di Tesco Taiping. Bawak dari Malaysia, senang kalau hos rumah ni takde menyediakan plastik sampah extra.

Sebelum check out...kami mmg pastikan rumah ni bersih. Supaya usaha kecil kami ini dapat menjaga imej 'kebersihan' pelancong dari Malaysia di mata orang Jepun.

Sepanjang tinggal di sini..kami hidang makanan di meja kotatsu ni. Mmg best sorok kaki dalam ni. Rasa boleh tertido duduk kat situ, heheh. Selesa sangat di kala cuaca sejuk dingin.


Bergambar kenangan dengan kotatsu...sebelum ni tengok dalam citer / anime Jepun jer...heheh..

Dah check out dari Heart Homestay..kitorang pun terus angkut semua beg ke Inari St dan naik tren JR Nara Line ke JR Kohata St.
Perjalanan dalam 12 minit jer. Kyoto Animation Studio tu dekat sangat dgn station. Nampak jer bangunan seperti dalam gambar di bawah ni...itu lah dia Kyoto Animation Studio.


Bangunan ni tak boleh masuk lah. Tempat dorang bekerja memerah idea utk menghasilkan cerita anime menarik keluaran mereka. Nampak bangunan mereka di sempoi jer tapi hasil karya yg dikeluarkan antara anime yg terbaik.


Berjalan kaki sedikit...ada lagi sebuah bangunan mereka yg mana di bawahnya terdapat satu kedai souvenir eksklusif Kyoto Animation Studio, Kyoani & Do Shop. Kebanyakannya design dari watak2 cerita anime yg mereka keluarkan.

Along laa yg banyak tau sangat pasal ni. Dia laa yg teringin sangat nak gi sini. Bergambar di depan studio adalah harus bagi penggemar anime, heheh..

Bergambar di luar Kyoani & Do Shop.. Budak2 ni jer yang membeli.

Dah puas hati..terus lah kami ke JR Kohata St semula dan menaiki tren JR Nara Line terus ke Kyoto St. Hari ini adalah hari ke-3 kami menggunakan JR Pass.

Bersambung..

Comments

Popular posts from this blog

Trip JEJU ISLAND : Balik dah

Trip SURABAYA, BATU, MALANG 2019 : Tugu Pahlawan & Museum 10 Nopember

Outing ke PENANG STREET ART